Bestuursvergadering Plus

Verslag van de 6-wekelijkse vergadering van het bestuur met diverse commissiehoofden
Donderdag 27 september heeft de AB Plus vergaderd. Een drietal leden van deze vergadering kan helaas niet aanwezig zijn.

De mededeling wordt gedaan dat op 6 november as. een belactie wordt gedaan onder de (senior)leden van de vereniging om hen te interesseren voor de Vriendenloterij. Als bekend mag worden geacht, ontvangt de vereniging per lot op jaarbasis zo’n 50 euro. Een simpele rekensom leert dat 100 loten een bedrag van 5000 euro oplevert; een doel om na te streven dus. 

De jaargesprekken met de Tuchtcommissie, commissie van Beroep en commissie Waarden & Normen zijn ingepland.
Het doet en voelt goed dat zoveel leden van Quick Boys hun belangstelling hebben getoond bij het zo onverwachte en tragische overlijden van Leen van der Vijver, jarenlang de begeleider van de A1.

Facilitair lopen de zaken en werkzaamheden naar tevredenheid. Zo is onlangs een aantal blauw witte logo’s aangebracht en is schilderwerk verricht op tal van zichtbare plaatsen op Nieuw Zuid. Blijvend genoemd mag worden de inzet van de terreincommissie waarbij zeker ook de kwaliteit van het hoofdveld wordt genoemd.
Met de Club van 100 wordt afgestemd om het speeltuintje nabij het F-veld te upgraden. Met de gemeente Katwijk wordt overlegd om het plantsoentalud nabij het plein in te zaaien opdat er komend seizoen sprake is van een kleurrijke duinflora.
In het kader van Maatschappelijk Verantwoord Verenigen wordt het verzoek van de KNRM positief ontvangen opdat men aan het einde van dit seizoen gebruik kan maken van het hoofdveld.

Wat betreft Veiligheidszaken staan er voor de vrijwilligers verschillende instructies en cursussen op het programma. In oktober volgen de EHBO-ers en stewards een instructie ‘omgaan met de portofoon’ en volgt de EHBO groep de jaarlijkse EHBO herhalingscursus. Een 2-tal vrouwelijke ordehandhavers gaat de stewardcursus volgen die binnenkort bij vv Noordwijk wordt gegeven.
Van Fonds 1818 heeft de vereniging een AED apparaat gekregen; deze wordt in / nabij de EHBO ruimte bevestigd. Voor een 6-tal nieuwe vrijwilligers (oproep volgt op de website) wordt een AED cursus gegeven, eveneens door het Fonds gesponsord. Wist u trouwens dan bij onze vereniging ruim 60 vrijwilligers AED gekwalificeerd zijn!
Onlangs heeft een team van de BHV groep de veiligheidsronde gelopen. Donderdag 27 september is de jaarlijkse controle gedaan van de (vele) aanwezige brandblusmiddelen op Nieuw Zuid (zie ook de berichtgeving op de website).
Het wachten is op een datum van de KNVB betreffende de in te halen uitwedstrijd tegen RKAV Volendam. Binnenkort worden extra paaltjes geplaatst op de grens tussen Laan van Nieuw Zuid en de ingang Noord; deze paaltjes zullen op zaterdag ervoor zorgen dat de beide busparkeerplaatsen gevrijwaard blijven van foutparkeerders.

De supportersvereniging draagt er zorg voor dat elke thuiswedstrijd van het eerst elftal muzikaal wordt afgesloten in het clubgebouw. Genoemd mag worden de start van de georganiseerde supportersbijeenkomsten door de Sfeercommissie en QBF in het ‘Home’. Het kwartaaloverleg tussen bestuur en SV wordt ook dit seizoen gecontinueerd. Alle complimenten voor de presentatiegids; opnieuw een ‘juweeltje’ van de SV.  

Op MultiMedia gebied de mededeling dat de Ziggo aansluiting eindelijk wordt bewaarheid. In de afgelopen week is door vrijwilligers een kabel ingegraven, gevolgd door aansluiting. Hierna de daadwerkelijke aansluiting in hoofd- en clubgebouw waarbij vervolgens sprake zal zijn van een zevental TV punten. Achter de schermen wordt gewerkt om de clubsite te actualiseren. Eén dezer dagen verschijnt het digitale bewaarnummer voor de leden. In dit uitgebreide bewaarnummer (ook als hard copy beschikbaar op Nieuw Zuid) treft u veel clubinformatie aan.

Wat betreft Voetbalzaken, waaronder Jeugdzaken, de mededeling dat er de nodige stappen zijn gezet betreffende de randvoorwaarden rondom de selectie. Zo is er veel aandacht voor het aspect teambuilding.
Binnenkort wordt een hoofd scouting aangesteld en zal het scoutingapparaat (een inhaalslag is absoluut nodig!) sterk worden uitgebreid. Helaas de constatering dat een aantal spelers is getroffen door langdurige blessures.  
De resultaten van de jeugdselectieteams zijn wisselend en/of volgens verwachting. Goed te melden het feit dat een aantal spelers van de D1 zijn uitgenodigd voor de selectie van Oranje, onder de 12.
Het valt niet mee om een goede bezetting te houden voor alle C-teams vanwege de onverwachte opzegging van enkele C junioren in combinatie met veel blessures; aan een oplossing wordt gewerkt.
Door trainer Gerard de Geus wordt voor een 15-tal vrijwilligers een (voetbal)trainerscursus verzorgd. De trainers van de (jeugd)selectieteams gaan een 7-tal workshops ‘positief en effectief coachen’ volgen. Het damesvoetbal tenslotte voltrekt zich in alle rust.
Het Jeugdbeleidsplan is vrijwel afgerond en wordt een dezer dagen gecommuniceerd met de betrokkenen en dit geldt ook voor het Voetbal Technisch Opleidingsplan (VTOP).
De medische situatie van jeugdlid Martijn van den Eijkel wordt genoemd. Na een zwaar medisch gevecht met tal van kuren en bestralingen heeft Martijn te maken gekregen met nieuwe tegenslag. Het heupgewricht is aangetast en een medische ingreep is nodig. Martijn, ouders en gezin wordt veel energie en kracht gewenst om ook deze tegenslag te overwinnen.  

Commercieel gezien wordt er veel aandacht gegeven aan de zogenaamde CMO. Een Commercieel Team dat alle zaken rondom commerciële aangelegenheden gaat bundelen. Intussen is de prijsstelling voor het clubhuis afgerond en is/wordt geïntroduceerd.
Aan het einde van dit seizoen loopt het kledingcontract met Kelme af. Nagegaan wordt hoe en op welke wijze de vereniging in de nabije toekomst wil omgaan met voetbalkleding. Eén van de opties is om uiteindelijk te komen tot  één kledinglijn opdat alle teams, van klein tot groot, dezelfde voetbalkleding dragen. Bij verschillende verenigingen is dit al met succes geïntroduceerd.

De Business club heeft een uitnodiging ontvangen van de Business club van Rijnsburgse Boys voor een zogenaamd B2B (business to business) Event. Hieraan wordt gevolg gegeven; de oproep wordt aan de sponsors gecommuniceerd.  

Wat betreft Clubhuiszaken wordt gemeld dat een 2-tal vrijwilligers de cursus Sociale Hygiëne gaan volgen. Deze cursus is nodig opdat er voldoende gekwalificeerde vrijwilligers zijn mede ingegeven door de noodzakelijke vergunning para commerciële horeca.
De melding wordt ook gedaan dat voor een ruime- en maximale bezetting van het clubgebouw nog steeds vrijwilligers nodig zijn; aanmeldingen zijn van harte welkom.

Er wordt door interim penningmeester Bas van Dijk hard gewerkt om de jaarcijfers, seizoen 2011-2012, af te ronden. Begin oktober is dit het geval waarna de cijfers de bestuurstafel passeren en worden vervolgens in de najaar ledenvergadering gepresenteerd. De automatische incasso voor de contributie is onlangs in gang gezet.
Het verheugt het bestuur te kunnen mededelen dat dhr. Anne Timmermans zich kandidaat heeft gesteld voor de functie van penningmeester. Op de website vindt u hierover een mededeling.

Komende week vergadert de Stichting Ondernemersfonds-sector Sport op Nieuw Zuid. Een vertegenwoordiger namens Quick Boys participeert in het bestuur van deze nieuwe stichting. De stichting heeft als doel om gemeenschappelijke (sport)projecten te benoemen die vanuit het Ondernemersfonds mogelijk gefinancierd kunnen worden.

De najaar ledenvergadering is gepland op vrijdag 26 oktober as. Aan de leden het verzoek deze datum in de agenda te noteren en de vergadering te bezoeken. De verslagen en verdere info worden ruim voorafgaande aan deze vergadering gecommuniceerd.

Geef een antwoord