Kort verslag bestuursvergadering van 5 januari 2011

Het bestuur wenst u nogmaals een sportief, maar bovenal gezond 2011 toe
Twee dagen na de “stille” nieuwjaarsreceptie heeft het bestuur haar eerste bestuursvergadering in 2011 gehouden. Een incompleet bestuur daar twee bestuurleden een korte vakantie houden. Daarnaast is bestuurslid Theo de Ruijter herstellende van een ingrijpende operatieve ingreep. Veel zorg is er met betrekking tot onze secretaris Jaap van Duijvenbode. Jaap is getroffen door een ernstig herseninfarct; de situatie is blijvend zorgelijk.

Na enkele mededelingen worden de notulen van de laatste bestuursvergadering goedgekeurd. Eén van de mededelingen betreft de beëindigen van de werkzaamheden per 1 januari 2011 van de technisch commissie. De leden van de technische commissie zijn veel dank verschuldigd voor de wijze waarop zij in de afgelopen jaren zorg hebben gedragen voor deze belangrijke taak. De dank is geuit met een attentie. 

Gezien de zorgelijke medische situatie van onze secretaris worden de lopende zaken voorlopig door een team van vrijwilligers behandeld. Ronalda Verdoes wordt benoemd als waarnemend secretaris en zij wordt hierbij ondersteund door Klaas Varkevisser, Jan Mouter, Dirk Hazenoot en Dirk van Duijn. Het bestuur vraagt begrip voor het feit dat in de komende dagen het één en ander nog ingeregeld moet worden.

Het verzoek van de vereniging aan de gemeente Katwijk om “vergunningsruimte” te creëren betreffende het (kunnen) houden van activiteiten wordt helaas niet gehonoreerd. Een ieder wordt al wel gewezen op het grote muziekfeest dat op 3 en 4 juni 2011 op sportpark Nieuw Zuid zal worden gehouden.
Voor de Tuchtcommissie is een reservelid benoemd.

Op de website is inmiddels de afronding van de actie in het kader van maatschappelijk verantwoord verenigen gepubliceerd. Een actie die 750 euro heeft opgebracht voor de Stichting Juul; alle participerende vrijwilligers (de vereniging telt maar liefst 450 niet-betaalde vrijwilligers!) worden sowieso dank gezegd voor hun fysieke- en geestelijke bijdrage in 2010.  

In deze vergadering is er gesproken over de nieuwe bestuurlijke structuur welke in de voorjaarsledenvergadering geëffectueerd gaat worden. Het bestuur zal de ALV voorstellen om het aantal bestuursleden terug te brengen naar zes met daarnaast een aantal coördinatoren in de verschillende taakgebieden. In ieder geval zullen alle disciplines binnen de vereniging worden ondergebracht in de nieuwe structuur. Tevens is de taakinhoud van de verschillende portefeuilles besproken. De status van de actiepunten uit het beleidsplan “Eensgezind Vooruit” worden doorgenomen en waar nodig wordt actie gevraagd. 

Op korte termijn komt de financiële commissie bij elkaar om een aantal zaken, als genoemd in het beleidsplan, te initiëren. Wat betreft de financiën (inkomsten, uitgaven) loopt alles naar tevredenheid. 

Eind februari zal de Stichting KOK gebruik gaan maken van de voorkantine. De dubbele beglazing is ondertussen aangebracht en deze week wordt er een nieuwe vloer gelegd. In de komende weken zal er een kastenwand worden gemaakt en zal er nog wat schilderwerk worden verricht. In het Jeugdhonk is de lang verwachte tweede deur (aan de hoofdveldzijde) geplaatst. Het één en ander wordt nog verder ingericht met de noodzakelijke (veiligheids)verlichting en sloten. Voor het clubgebouw is door het bestuur het reglement “Alcohol, Drugs & Roken” geaccordeerd. Dit reglement is noodzakelijk om het een en ander duidelijk vast te leggen en dit is tevens vereist voor de vergunning paracommerciële horeca. 

In het beleidsplan wordt ook gesproken over de nieuwe structuur van onze businessclub. In de komende periode zullen hierin een aantal vernieuwende stappen worden gezet.

Op korte termijn zal door het bestuur, in samenspel met de Stichting Nieuw Zuid, worden gesproken met de verantwoordelijk wethouder betreffende een aantal zaken aangaande sportpark Nieuw Zuid. Dit betreft de renovatie / upgrading van het asfaltplein, de opbouw van de huurcontract(en) en de (noodzakelijke) aanleg van een derde kunstgrasveld (vervanging veld 3).

Er is voor de MultiMedia Commissie een werkgroep gevormd die een kabelaansluiting zal gaan verzorgen. Er heeft een eerste evaluatie plaatsgevonden betreffende de digitale nieuwsbrieven voor zowel de vereniging als de Businessclub. Vanuit de evaluatie blijkt dat de nieuwsbrieven goed worden ontvangen. Een ieder lid die nog geen ledennieuwsbrief ontvangt wordt nogmaals opgeroepen zijn/haar (nieuwe) e-mailadres met de administratie te delen.

Het aantal aanmeldingen middels e-mailadressen groeit derhalve gestaag, mede vanwege het uitsturen van deze nieuwsbrieven. Tevens wordt er onderzoek gedaan om te komen tot een zogenaamde mobiele webpagina. De bezitters van een I-Phone, Blackberry en het andere “smartphone speelgoed” weten hier alles van. 

In deze- en komende week vindt het gebruikelijke overleg plaats met de EHBO- en stewardgroep. De BHV-groep is bezig met het maken van een werkplan 2011. Op korte termijn wordt een uitgebreid document (submenu “Protocollen”) op de website geplaatst waarin de organisatie / structuur betreffende medische zaken op voetbal- en veiligheidsgebied is vastgelegd.

Op verzoek- en in samenspel met de SV wordt een onderzoek uitgevoerd naar de mogelijke verhoging van toegangs- en consumptieprijzen door de vereniging(en) waar het eerste elftal van Quick Boys tegen voetbalt. 

Op voetbaltechnisch gebied worden tal van zaken, als in het beleidsplan genoemd, of geïmplementeerd of in gang gezet. Hierbij moet worden gedacht aan de aanstelling van het nieuwe technisch management in de personen van Wilfred van Leeuwen (het betreft hier een overgangssituatie tot 1 juli 2012), Theo Guijt, Arjan v.d Werff en Peter Hellenberg. Tevens worden er stappen gezet om te komen tot een nieuwe scoutingstructuur en is er sprake van mentorschap voor jonge selectie-spelers. Het medisch team is samengesteld, inclusief de aanstelling van een manager medische zaken.

Vanaf nu gaat de nieuwe beloningstructuur voor de contractspelers in werking en is er volop aandacht voor het opleidingsplan van de junioren en het beleidsplan recreatief voetbal. 

De fondsenwerving voor de (voetbal)reis van de A1 naar de USA verloopt voorspoedig.
Verheugend is het bericht dat er een groot aantal aanmeldingen zijn van jeugdleden met als gevolg drie nieuwe jeugdteams. Belangrijk om te weten is het feit dat (toekomstige) nieuwe jeugdleden hun voetbalkleding al bij Quick Boys kunnen bestellen. Als de webwinkel operationeel is, kan vervolgens direct de voetbalkleding worden geleverd.
Er zijn voor de drie nieuwe teams (F16, F17 en E14) nieuwe ballen aangeschaft. Wist u trouwens dat er op sportpark Nieuw Zuid zo’n duizend “leren knikkers” zijn gehuisvest en dat deze ook in 2011 in de lucht worden gehouden door honderd voetbalteams.

Het bestuur wijst u op de eerste (grote) vrijwilligersavond welke zal worden gehouden op vrijdag 1 april 2011. Tevens aandacht voor de voorjaarsledenvergadering welke is geagendeerd op vrijdag 29 april.

Gezondheid is een groot goed, dat is de afgelopen weken bij tal van ons gebleken. Het bestuur wenst u een sportief, maar bovenal gezond 2011 toe.

Geef een antwoord