Kort verslag bestuursvergadering woensdag 31 maart 2010.
Jl. woensdag, 31 maart 2010, stond de reguliere vergadering van het bestuur van Quick Boys op het programma.
Deze avond bijna voltallig: alleen André had werkverplichtingen en zelfs secretaris Jaap had z’n vrouw in het ziekenhuisbed achtergelaten om aanwezig te kunnen zijn! De vergadering werd om 19.30 uur door voorzitter Huug geopend, waarna de overvolle agenda punt voor punt werd afgewerkt. Opnieuw een vergadering waarin dus een grote variëteit aan onderwerpen is besproken. Het zal duidelijk zijn dat in een kort verslag niet alle besproken onderwerpen de revue kunnen passeren maar hier volgt wat informatie van enkele besproken punten:
De secretaris maakt melding van een groot aantal ingekomen en verzonden brieven, waarbij de hoofdmoot bestaat uit correspondentie over en weer met de KNVB en met de Gemeente Katwijk over uiteenlopende zaken. Onder Algemene zaken is het concept Huishoudelijk Reglement door het bestuur vastgesteld zodat dit concept nu ter goedkeuring aan de algemene ledenvergadering kan worden voorgelegd (niet vergeten: vrijdag 16 april a.s.!). De voortgang van het beleidsplan is besproken, evenals een terugkoppeling van de Stuurgroep Evenementen. Het bestuur heeft verder besloten om twee vertrouwenspersonen binnen de vereniging te benoemen waarvoor nu een tweetal personen (man en vrouw) benaderd zullen worden.
Verder is gesproken over het beleid ten aanzien van het gebruik van lidmaatschapsgegevens. Het bestuur heeft besloten om deze gegevens niet aan derden te verstrekken, met uitzondering van de KNVB waartoe wij verplicht zijn. Hier zal binnenkort nadere berichtgeving over volgen via de website. Lang is stil gestaan bij het idee van het bestuur om een gezamenlijke vrijwilligersavond te houden, waarmee het bestuur uiting kan geven aan haar waardering voor de vele vrijwilligers bij Quick Boys. Gezien echter de vele individuele avondjes die al gepland staan zal dit idee verder ontwikkeld worden en mogelijk leiden tot een gezamenlijke feestavond aan het eind van dit jaar. We houden u op de hoogte! Op financieel gebied wordt ter voorbereiding op de voorjaarsledenvergadering de begroting voor het seizoen 2010/2011 uitgebreid besproken en vastgesteld en doet de penningmeester verslag van de opbrengsten van de verschillende acties.
Aan de orde komen verder de ontwikkelingen op commercieel, facilitair en jeugdvoetbalgebied: het bestuur is nog steeds in overleg met de Stichting KOK over het gebruik van ons sportpark voor naschoolse opvang. Verder zijn afspraken gemaakt over de bereikbaarheid van de velden voor ambulances en is afgesproken dat snel een aanvang zal worden gemaakt met het plaatsen van speeltoestellen bij het F-veldje. Met kledingsponsor Kelme zijn gesprekken gaande in verband met de aanschaf van kleding voor de komende drie jaar en is het hoofdklassecard-project zo goed als afgerond. De opbrengst van deze actie zal overigens ten goede komen van de verbouwing van het jeugdhonk waarmee snel gestart zal worden.
Binnen de MultiMedia & Communicatie Commissie heeft, voor wat betreft de aansturing, een herverdeling van taken plaatsgevonden op verzoek van bestuurslid Alex Kulk. Bestuurslid Ronalda Verdoes zal zich met het onderdeel Communicatie gaan bezighouden terwijl Alex zich primair zal bezighouden met het faciliteren van alles wat met informatievoorziening te maken heeft zijnde Multimedia.
Het bestuurslid Veiligheid & Support maakt roerige tijden door: veel gedoe rondom de plaatselijke derby’s, maar ook gedoe met vergunningen die we als Quick Boys nodig hebben. Verder de nasleep van Quick Boys-ASWH en ASWH-Quick Boys. Maar ook is het ontruimingsplan voor ons sportpark vastgesteld en worden er binnenkort weer herhalingsavonden voor het gebruik van de AED-apparatuur georganiseerd. En …. de Tuchtcommissie is geïnstalleerd en gestart met hun werkzaamheden. Een goede zaak!
Op voetbaltechnisch gebied meldt het bestuurslid Voetbalzaken de ontwikkelingen binnen de selectie en de technische commissie en wordt door het bestuur stilgestaan bij de voorstellen met betrekking tot de Topklasse. Het bestuur is tot slot in gesprek met een kandidaat voorzitter van de Clubhuiscommissie. Een belangrijke functie gezien de prominente rol die onze kantine speelt binnen de vereniging.
Tot zover het korte verslag van een lange vergadering die om 23.15 uur eindigde….
De volgende bestuursvergadering wordt gehouden op dinsdag 11 mei a.s. En we zien u graag bij de voorjaarsledenvergadering op vrijdag 16 april a.s., aanvang 20.00 uur!