Verslag AB Plus vergadering, donderdag 31 maart 2016
Voor de vierde maal dit seizoen vergadert het AB Plus. Helaas zijn niet alle geledingen vertegenwoordigd: liefst zes portefeuillehouders hebben verplichtingen elders.
De voorzitter heet iedereen welkom. In het bijzonder de drie nieuwe gezichten: Nico van Duijvenvoorde, Guido van Weeghel en Krijn Haasnoot!
De vergadering wordt opgeschrikt door het droevige nieuws over de zorgelijke toestand van de gezondheid van portefeuillehouder Vrouwenvoetbal, Martin Haasnoot. Vanaf deze kant wensen wij Martin en iedereen om hem heen heel veel sterkte toe in deze moeilijke periode.
Het Hoofd Facilitaire Zaken geeft aan dat er een offertetraject loopt voor het vervangen van de verlichting rondom het hoofdveld. Er wordt verder hard gewerkt aan de kwaliteit van het hoofdveld. De weersomstandigheden van de afgelopen periode maken het heel lastig om de kwaliteit hoog te houden. De wens wordt ook uitgesproken om in de zomer zo snel mogelijk te beginnen aan het groot onderhoud van dit veld. Dit in verband met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen.
Er wordt geconstateerd dat er regelmatig stroomstoringen zijn in de kantine en het hoofdgebouw. Een bedrijf gaat zoeken naar de oorzaak en dit z.s.m. verhelpen. De portefeuillehouder verzoekt de SV om de spullen rondom het oude sponsorhome op te ruimen. Tot slot wordt er gemeld dat er een nieuw sleutelplan komt voor de kantine, in samenspraak met de portefeuillehouder Clubhuiszaken.
Vanuit Veiligheid en Supporterszaken wordt aangegeven dat de sfeer onder de stewards zeer goed is. De stewardgroep is uitgebreid met een drietal (jonge) personen. Verder wordt gemeld dat iemand vanuit de groep bij de Dirk Kuyt Foundation een verzoek heeft ingediend voor het eventueel overdekken van het invalidenplatform. Ook aan de vereniging wordt gevraagd om te kijken naar mogelijkheden. Tot slot lopen de voorbereidingen m.b.t. de wedstrijd tegen FC Rijnvogels goed.
De Supportersvereniging spreekt haar verbazing uit over de ferme verhoging van de toegangsprijzen voor de recente uitwedstrijd bij Spijkenisse. De vereniging is in ieder geval vooraf niet geïnformeerd.
De eerste ervaringen met het openstellen van het supportershome op zaterdagmiddag voor thuiswedstrijden zijn positief. Wel is men daarbij afhankelijk van de mogelijkheid tot het gebruik van het oude sponsorhome. Dit zal met de beheerder worden opgenomen en afgestemd.
Krijn en Guido zijn de nieuwe vertegenwoordigers van de sfeercommissie en stellen zich voor. Ze geven een korte toelichting over de ideeën en initiatieven die er zijn m.b.t. sfeeracties. Zo is intussen een tweetal grote vlaggen aangeschaft en worden er binnenkort ook kleinere vlaggen aangeschaft.
Ook bij Quick Boys zijn vrijwilligers nodig om alle zaken rondom het voetbal goed te laten verlopen. Om dit handen en voeten te geven heeft het bestuur een coördinator Vrijwilligerszaken aangesteld in de persoon van Nico van Duijvenvoorde. Nico geeft een korte toelichting over zijn rol, namelijk het vergroten van de betrokkenheid van de vrijwilligers binnen de vereniging Quick Boys. Ook het maken en onderhouden van een overzicht van alle vrijwilligers en hun taken zal tot de werkzaamheden van Nico gaan behoren, evenals het fungeren als klankbord voor de diverse commissies.
Cees Haasnoot geeft een korte toelichting over de financiële stand van zaken. Er is inmiddels een beoogde kandidaat voor de vacante functie van penningmeester: Willem van Duijn. Hij zal in de najaarsledenvergadering aan de leden worden voorgedragen door het bestuur. Tot die tijd neemt Cees de honneurs waar. Om de financiële administratie te optimaliseren wordt een tweetal programma’s aangeschaft: Twinfield en Basecone. Ook de samenwerking met de Businessclub en de Stichting op financieel gebied wordt geoptimaliseerd.
Op het gebied van Commerciële Zaken kan worden gemeld dat de stenenverkoop voor het toegangshek nog niet helemaal aan de verwachtingen voldoet.
Doordat langdurig ziekteverzuim gevolgen heeft voor de bezetting van o.a. het jeugdhonk en de koffie-unit neemt Joost van Vliet daar de honneurs waar. Met behulp van een tweetal vrijwilligers wordt tevens getracht om op meer doordeweekse momenten de koffie-unit open te stellen.
M.b.t. de prijzen in de kantine: er valt helaas niet aan te ontkomen om enkele daarvan te verhogen.
Voor het kledingplan zijn de eerste gesprekken gevoerd met Kelme. Naast dit merk zijn er overigens meer gegadigden. De veilingcommissie is inmiddels ook voorzichtig begonnen met de voorbereidingen aan de lastige taak om de laatste veiling in succes te overtreffen.
Tot slot zijn er weer verkennende gesprekken geweest met de gemeente Katwijk voor wat betreft de multifunctionaliteit van de accommodatie.
De portefeuillehouder Businessclub meldt met enige trots dat er weer een nieuwe zilversponsor is bijgekomen: Huschka. Het gaat goed met de Businessclub en er zit nog steeds rek in. Er wordt kort stil gestaan bij ideeën over uitbreiding en (nog) beter gebruik van de sponsorruimte. Gezien de uitbreiding in leden gaat de Businessclub graag met de vereniging in gesprek om te kijken of het middenvak kan worden uitgebreid met nog eens twintig verwarmde Business-seats.
Wat betreft Voetbalzaken wordt gemeld dat de C1 na een bloedstollende penaltyserie de bekerfinale heeft bereikt. Ook bij de Vrouwen/meisjes en het G-team staan de zaken er goed voor. Volgend jaar gaat het G-team aan de competitie deelnemen. De trainerscursus onder leiding van Jan Zoutman is een groot succes. Er heeft een gesprek plaatsgevonden met Dirk Kuyt over de jeugdopleidingen en enkele van zijn adviezen worden volgend seizoen doorgevoerd.
Een delegatie van de scheidsrechters volgen op dit moment de BOS cursus onder leiding van Allard Lindhout.
In de nieuwe samenwerking met FMT Fysiotherapie (hersteltrainingen en behandeling blessures t.b.v. Quick Boys 1) komt vanaf volgend seizoen een gratis inloopspreekuur voor recreatie(jeugd)-voetballers.
Het bestuur wil het recreatievoetbal (nog) beter verankeren in de vereniging. In de afgelopen periode heeft een werkgroep aan het bestuur een advies uitgebracht. Bij de algemene ledenvergadering wordt door het bestuur de huidige secretaris Pieter van der Plas aan de leden voorgedragen als bestuurslid Recreatievoetbal. Ook wordt Pieter voorgedragen als jeugdvoorzitter van het nieuw te benoemen jeugdbestuur.
Voor de functie van secretaris ontstaat dus een vacature.
Vanuit Jeugdzaken wordt aangegeven dat inmiddels drie jeugdspelers stage lopen bij BVO’s. Op 28 mei vindt het ING-toernooi voor de F-spelers plaats. Er doen zo’n 40 teams aan mee en het belooft net als vorig jaar een groot spektakel te worden. Bij de jeugd doen verschillende teams het goed in de competitie. Bij de selecties staan de B1, D1, F1 en F2 er goed voor op de ranglijst. Van de ongeselecteerden-teams doen de C5 en de C8 het uitstekend in de beker. In de diverse competities zijn de VR1, MC1, MD1, A2, B5, B7, D5, D6, E6, E9, E10, E13, F3, F5 en de F14 nog verwikkeld in een spannende titelstrijd.
Bij de senioren strijden op dit moment het 6e, 8e, 9e, 11e, 16e en het 18e om een kampioenschap.
Aan het einde van het overleg wordt door de secretaris kort stilgestaan bij het wedstrijdsecretariaat.
Verder heeft hij met enkele vertegenwoordigers van de club onlangs een bijeenkomst van de KNVB bijgewoond, bij Ter Leede. Op deze avonden kwamen interessante onderwerpen aan bod over o.a. competities, normen en waarden, tuchtzaken en het Vrouwen-/meisjesvoetbal.
Het overleg wordt om 21.00 uur afgesloten.