Verslag AB Plus vergadering (24 september 2015)
Donderdag 24 september jl. heeft het AB Plus voor de eerste maal dit seizoen vergaderd. Helaas zijn niet alle geledingen vertegenwoordigd. Vijf portefeuillehouders hadden verplichtingen elders. Eén portefeuillehouder is iets verlaat.
De voorzitter heet iedereen welkom.
Hoofd Facilitaire Zaken geeft aan dat het achtste veld speelklaar is en inmiddels is opgeleverd. Binnenkort wordt in samenwerking met de gemeente de openingshandeling verricht.
Er wordt een second opinion gevraagd naar aanleiding van het keuringsrapport van de verlichting van het hoofdveld. Vervolgens geeft de portefeuillehouder uitleg over de gang van zaken van de belijning van het hoofdveld. Op het veld is de belijning goed te zien, maar op andere plekken lijkt het soms door de lichtval anders. Dit schept bij sommige omstanders tot verwarring. Onlangs is in een kleedkamer een team met flesjes bier betrapt. Het is niet de bedoeling dat glaswerk wordt meegenomen in de kleedkamers. De flessen zijn ingenomen. Tot slot heeft het volle wedstrijdprogramma tot gevolg dat teams nog na achten in de kleedkamer verblijven. Een vriendelijk verzoek van de portefeuillehouder aan de betreffende teams is of zij rekening willen houden met het sluitingsuur.
Vanuit Veiligheid en Supporterszaken is het volgende gemeld. Met name de laatste weken wordt het fietspad langs de Laan van Nieuw Zuid gebruikt als parkeerplaats. Dit levert gevaarlijke verkeerssituaties op, met name voor fietsende kinderen. Hoewel hier sprake is van handhaving op de openbare orde door lokale overheid is het goed hier ook binnen de vereniging aandacht voor te hebben. Allereerst natuurlijk om ongelukken te voorkomen (het bekende kalf en nog bekendere put), maar ook om ergernis te voorkomen. Er wordt met enige regelmaat geverbaliseerd. Middels een informatiebericht voor de website wordt hier aandacht voor gevraagd.
Ook dit seizoen lijken notoire autobestuurders de verbodsborden voor parkeren op de bus parkeerplaats te kunnen negeren. Bij thuiswedstrijden van QB 1 zijn twee stewards de zaterdagochtend druk met het leeghouden van de parkeerplaats voor bussen van bezoekende verenigingen. Ook hier kunnen bekeuringen worden uitgedeeld. Hopelijk behoort dit binnenkort tot het verleden nu er toestemming is van gemeente voor het treffen van voorzieningen om het parkeren van auto’s op de bus parkeerplaats tegen te gaan.
Met het bereiken van de daartoe vereiste leeftijd kan de stewardgroep met 1 steward worden uitgebreid. Het daartoe benodigde legitimatiebewijs wordt begin volgende week aangevraagd. Betrokkene heeft de daarvoor benodigde cursus in eerder stadium met goed gevolg afgelegd.
Indien mogelijk zullen een drietal potentiele stewards deel gaan nemen aan de stewardcursus bij VVSB. Ook andere verenigingen zijn gevraagd of er potentiele stewardkandidaten willen instromen om daarmee de kosten zo laag mogelijk te houden.
Met het definitief stoppen en het tijdelijk stoppen (a.g.v. fysieke toestand) van een aantal EHBO-vrijwilligers wordt het steeds lastiger om de gehele wedstrijdzaterdag EHBO’ers beschikbaar te hebben, met name op de bijvelden. Graag hier verenigingsbreed aandacht voor te houden en eventueel geïnteresseerden of potentiele kandidaten aan te dragen.
Gedurende de zomermaanden is aandacht geschonken aan de infrastructuur van het scansysteem. Na lange tijd lijken de storingen te zijn verholpen, de eerste twee thuiswedstrijden zijn wat het scannen betreft vlekkeloos verlopen. Een beeldscherm is defect, er wordt bezien of dit via de verzekering vergoed kan worden.
Na het stoppen van een kaartverkoper en een aantal scanvrijwilligers wordt nog naarstig gezocht naar nieuwe vrijwilligers voor inzet rondom wedstrijden van Quick Boys 1. Via deze weg ook aandacht voor het vrijhouden van nooduitgangen en blusvoorzieningen.
Vanuit supporterszaken wordt gemeld dat men al druk bezig is met de voorbereidingen van het Neu Süd Oktoberfest, een evenement in Duitse sferen met vanzelfsprekend veel Bier, Wurst, Frauen und Musik! Er is een maximum aan kaarten dus wees er snel bij!
De SV is verrast dat de supportersbus bij de wedstrijd tegen ASWH op ongeveer tien minuten loopafstand moet parkeren. In samenspraak met de veiligheidscoördinator wordt nog gezocht naar een oplossing.
Er ontstaat vervolgens een boeiende discussie over de sfeer rondom de wedstrijden van het eerste elftal. In ieder geval gaan de besturen van de vereniging én de Supportersvereniging met de sfeercommissie op 8 oktober met elkaar in gesprek over dit en andere onderwerpen. Een andere boeiende discussie is de muziek voor en na de wedstrijd en in de pauze. Voor de een is het geluid te hard, een ander te zacht. De algehele mening is dat er qua muzieknummers ook doorgeselecteerd mag worden. We wachten hoopvol af of dit in de eerstvolgende wedstrijd ook daadwerkelijk tot uiting komt (en geen vijfjaren plan wordt).
Op het gebied van Communicatie en Multimedia wordt de stand van zaken toegelicht over Quickboys.TV. Bij thuiswedstijden is door de interne verbouwing van de Businessruimte wat minder ruimte voor de filmploeg. Er wordt samen met de BC naar een oplossing gezocht. Tot slot ontvangt een ieder binnenkort weer een nieuwe ledennieuwsbrief.
Op het gebied van Commerciële Zaken kan worden gemeld dat de voorbereidingen voor het Gala goed verlopen. Er zijn goede artiesten en al flink wat tafels verkocht. Het voorziet een prachtige avond te worden.
Wat Clubhuiszaken betreft verloopt de gang van zaken rondom de kantine goed. Hoewel er ook hier een krapte van vrijwilligers is er nog steeds een goede bezetting. Nieuwe vrijwilligers zijn dan ook van harte welkom. Voor de rest zijn er volgens de portefeuillehouder weinig bijzonderheden.
Uit de Businessclub wordt aandacht gegeven aan de uitvoering van de nieuwe doelstellingen van de BC. De voorzitter geeft een aan dat de verkoop van de Business seats een groot succes is gebleken. Door dit succes is inmiddels ook een gedeelte van het Businessvak naar de zuidzijde vergroot. In samenwerking met de vereniging wordt het komend seizoen gezocht naar een oplossing voor de vaste plaatsen van de kaarthouders. De voorzitter meldt dat er ook positieve reacties zijn ontvangen omtrent de vernieuwde inrichting van de Businessruimte. De vernieuwde inrichting is weer een visitekaartje. Tot slot wordt gemeld dat inmiddels is gestart met het aanbieden van een lunch voor een thuiswedstrijd.
Wat betreft Voetbalzaken wordt gemeld dat de acquisitie van nieuwe leden zijn vruchten heeft afgeworpen. Jozef van der Vooren is voor onze vereniging de nieuwe relatiemanager van de KNVB. Jozef kan onze vereniging van heel veel informatie voorzien. Inmiddels is al een beroep gedaan op Jozef m.b.t. het aantrekken van nieuwe scheidsrechters.
Het damesvoetbal heeft een nieuwe impuls gekregen. Mede door het werk van ad interim Martin Haasnoot, die op dit moment herstellende is van een chemokuur, is het aantal meisjes toegenomen. Er wordt nog naarstig gezocht naar een sponsor voor Vrouwen 1.
Ook bij het G-team is een lichte toename van leden. Voorzichtig, maar gestaag krijgt deze betrekkelijk nieuwe groep vast grond in de vereniging. Tot slot wordt gemeld dat Gert Aandewiel op korte termijn gaat beginnen met de evaluatie van het spelsysteem met de selectietrainers.
Portefeuillehouder Senioren meldt dat het op dit moment spitsroede lopen is door de ontstane vacature van wedstrijdsecretaris. Er wordt hard gewerkt om alles qua wedstrijdzaken goed te laten lopen. De portefeuillehouder geeft aan dat enige werkdruk wordt gevoeld.
Portefeuillehouder Jeugdzaken geeft aan dat het reilen en zeilen van de jeugdteams naar omstandigheden redelijk goed verloopt. De kop is er af! De indeling van de velden en de trainingstijden was een hectische klus. Uiteindelijk heeft ieder team een plekje.
De portefeuillehouder meldt dat het invoeren en uitdelen van de kleding niet geheel vlekkeloos is verlopen. De dames van de webshop verdienen echter wel een compliment vanwege de wijze hoe zij alle teams uiteindelijk van een tenue hebben voorzien.
Vanuit Scheidsrechterszaken wordt gemeld dat het aantal scheidsrechters is verminderd. Hierdoor wordt op creatieve wijze invulling gegeven aan de bezetting. Dit betekent dat met name bij de F- en de E-pupillen aan ouders wordt gevraagd om te fluiten. Ook vragen zij aan de secretaris of zij een account kunnen krijgen om de wedstrijdformulieren in te vullen. Deze zegt toe om hier op korte termijn gehoor aan te geven. Tot slot vraagt Scheidsrechterszaken naar de stand van zaken omtrent de reeds toegezegde jassen met de tekst “jeugdcommissie”. Ook hier wordt gehoor aan gegeven om deze op korte termijn te leveren.
Op gebied van Financiële Zaken wordt gemeld dat het boekjaar 2014-2015 is afgesloten met een positief resultaat. Een uitgebreid overzicht wordt uiteraard op de ALV gepresenteerd. De nadruk zal de komende jaren op financieel gebied nog steeds op soberheid toegespitst blijven.
Aan het einde van het overleg wordt door de secretaris kort stilgestaan bij het wedstrijdsecretariaat. Er wordt hard gewerkt om de opengevallen plaatsen op te vullen. Iedereen is van harte welkom om, hoe klein het ook zij, een handje te helpen. De secretaris geeft tot slot een korte toelichting over het lief en leed binnen onze vereniging.
Het overleg wordt om 21.00 uur afgesloten.