Wedstrijdsponsor Fix Fisch al bijna 25 jaar verbonden aan Quick Boys
Fix Fisch is al bijna 25 jaar verbonden aan Quick Boys. Het op-en-top Katwijkse bedrijf was zaterdag 3 mei de wedstrijdsponsor van de wedstrijd K.v.v. Quick Boys – SV Spakenburg. Bij aankomst op sportpark Nieuw Zuid werd dat middels allerlei uitingen vrij snel duidelijk. Fix Fisch B.V. is sinds jaar en dag verbonden als sponsor Quick Boys via de Businessclub Quick Boys… tijd voor een mooie terugblik op deze samenwerking.
Eerst over het bedrijf zelf
Fix Fisch werd in 1996 opgericht door Arie Van der Plas en zijn vrouw Jacoline. Arie was daarvoor op de KW34 actief als matroos en werd daarna zelfs schipper op de KW36 waar hij destijds zelfs de jongste schipper was van de Katwijkse vloot.
Met de start van Fix Fisch was het oorspronkelijke idee om verse vis te verkopen op de Duitse markt. Rond 1998 kwamen de eerste verzoeken voor leveringen binnen van horecazaken in en rond Katwijk aan Zee. Zo werd de stap naar de Nederlandse markt gezet. Inmiddels is Fix Fisch een begrip als zeevisgroothandel voor zowel Nederland als Duitsland. Zoon Mark Van der Plas is inmiddels ook al jaren actief in het bedrijf dat momenteel gevestigd is in Klei Oost, Rijnsburg, waar hij wordt klaargestoomd als toekomstige opvolger van Arie.
Mark en zijn vader Arie van der Plas
Fix Fisch B.V. is uitgegroeid tot een gerenommeerde visgroothandel, gespecialiseerd in de levering van kwaliteitsvis aan horeca, viswinkels en andere groothandels. De kern van het bedrijf draait om kwaliteit – van het verantwoord en vers inkopen bij de bron, tot ambachtelijke verwerking en razendsnelle levering. Dit alles tegen een scherpe prijs. Het motto wat Arie hanteert is:
Naast topkwaliteit producten streeft de Diamantsponsor van Quick Boys ook naar de allerbeste service. Dankzij de ervaring, vakkennis, toewijding en open communicatie van de uiterst betrokken Fix Fisch medewerkers kunnen zij maatwerk leveren en perfect inspelen op de wensen van onze klanten.
De eerste twee kernwaarden van Fix Fisch hebben veel overeenkomsten met het topsport niveau wat onze blauwwitten nastreven:
- Ervaren, deskundig en toegewijd
- Een hecht team met een groot verantwoordelijkheidsgevoel
- Altijd op zoek naar de beste oplossing voor de klant, of het nu gaat om prijs, kwaliteit, rendement of duurzaamheid
Hoe de verbinding met Quick Boys tot stand kwam
Krijn Dijkdrent – de vader van Jacoline en schoonvader van Arie – heeft een lange verbinding met Quick Boys. Zijn betrokkenheid bij de club was groot: hij was onder meer jeugdleider bij de B1 (nu O17-1), terwijl zijn vrouw actief was in de kantine. Hij werd tevens jeugdvoorzitter en vervolgens bestuurslid van de vereniging Quick Boys onder de voorzitters Kees de Best en Jaap Kuijt. Tot 2020 was Krijn bestuurslid van de Businessclub van Quick Boys waarna huidig bestuurslid Alex Kulk zijn rol overnam.
Krijn Dijkdrent (met colbert) op de foto in 2018 waar hij werd gehuldigd voor zijn 50-jarig lidmaatschap van Quick Boys
Het enthousiasme van Krijn voor de club sloeg over op Arie, waardoor Fix Fisch rond 2001 officieel sponsor werd van Quick Boys. Wat begon als Goudsponsorschap, groeide uit tot een langdurig Diamantpartnerschap.
Wanneer de Businessclub Quick Boys evenementen organiseert voor haar sponsors zoals de de zogenaamde visculinaire avonden, dan is Fix Fisch uiteraard één van de leveranciers. Ook levert het bedrijf regelmatig kibbeling wat na de wedstrijd in het sponsorhome wordt geserveerd aan sponsors van Quick Boys.
Ook is Fix Fisch kledingsponsor geweest van diverse Quick Boys jeugdteams, waaronder de teams waar Krijn destijds actief was als jeugdleider. Een typerende uitspraak van Krijn die zijn passie voor de club weergeeft zal menigeen herkennen:
“Voordat je investeert met je bedrijf, investeer dan eerst in Quick Boys.”
Die verbondenheid leeft ook binnen de Fix Fisch organisatie zelf. Volgens Arie volgen zeker 40 à 50 medewerkers de wedstrijden van het eerste elftal op de voet – een krachtig bewijs van de hechte band tussen bedrijf en club.
Arie vertelt spontaan een leuke anekdote “Vroeger kwam de haring vooral uit de Noordzee, tegenwoordig wordt deze vis voornamelijk gevangen bij Noorwegen – en toch noemen we het nog steeds Hollandse Nieuwe. In Israël is Rode Mul een geliefde vis, die voorheen veel voorkwam in de Middellandse Zee. Tegenwoordig zwemt deze vis juist vaker in de Noordzee. Met Fix Fisch spelen we daar graag op in door Rode Mul te exporteren naar Israël, waar de vraag groot is.”
Al bijna 25 jaar sponsor, still going strong
Dit laatste voorbeeld is typerend voor een bedrijf als Fix Fisch Dit familiebedrijf heeft een mooie groei meegemaakt en dat is te danken aan de passie, het continue marktinzicht en flexibiliteit van de leiding. Zo dienst Fix Fisch als prachtig voorbeeld hoe een bedrijf een autoriteit in de markt kan worden.
Als club zijn we zeer dankbaar voor het bijna 25-jaar durende sponsorschap van dit mooie Katwijkse bedrijf.
Zie ook: www.fixfisch.nl