Verslag AB Plus vergadering, d.d. 26 september jl.
Veel zaken zijn aan de orde gekomen
Donderdag 26 september jl. heeft het AB Plus voor de vierde maal in het kalenderjaar 2013 vergaderd. Alle geledingen waren vertegenwoordigd.
De voorzitter opent de vergadering. De competitie is drie rondes verder en ons eerste elftal heeft een prima start gemaakt in de competitie. Ook is onlangs veld 2 door een viertal raadsleden officieel geopend. Geen overbodige luxe, want behalve de wedstrijden, geeft dit extra kunstgrasveld ook enige lucht in het trainingschema.
De stand van zaken voor wat betreft het Quick Boys Gala, die op 9 november plaatsvindt, wordt toegelicht. De voorbereidingen lopen voorspoedig en men mag nu al over een succes praten. Het evenement gaat meer en meer leven binnen de vereniging. Het beloofd een boeiende, onvergetelijke avond te worden.
Hoofd Facilitaire Zaken meldt dat veld 2 op korte termijn wordt opgeleverd. Er dienen nog wat kleine onvolkomenheden door de aannemer te worden hersteld. Ook wordt gemeld dat binnenkort de gemeente start met het vervangen van het hekwerk rondom het sportpark.
Tot slot wordt gemeld dat het voormalige sponsorhome niet altijd even netjes wordt achtergelaten na feestjes.
Vanuit Veiligheid en Supporterszaken wordt gemeld dat de goede resultaten van Quick Boys 1 de toeschouwersaantallen niet ongemoeid laten. De afrastering rondom het hoofdveld nabij ‘de Trap’ dient verstevigd te worden. Het stewardteam is uitgebreid met nieuwe vrijwilligers: twee vrijwilligers voor het scannen bij de toegangscontrole rondom wedstrijden van Quick Boys 1 en een vrijwilliger die als suppoost ingezet gaat worden voor kaartcontrole rondom de wedstrijden. Een belangrijke punt wat vermeld wordt is het vervangen van de blauwe legitimatiebewijzen voor een 5-tal stewards. Volgend jaar april moeten de legitimatiebewijzen van nog zo’n 25 stewards worden verlengd.
Door de Stichting Sport- Ondernemersfonds Katwijk (onder voorzitterschap van Kees de Jong) worden verenigingen en instellingen in de gelegenheid gesteld een gratis (herhalings)cursus ‘reanimeren en bedienen AED’ te volgen. Onze vereniging heeft zich intussen aangemeld met een aantal vrijwilligers voor de herhalingscursus. Vervolgens wordt gemeld dat de EHBO groep is uitgebreid met een tweetal vrijwilligers. In november volgt de EHBO herhalingscursus voor de huidige EHBO groep. Daarnaast wordt mogelijk in oktober een thema-avond georganiseerd hoe te handelen bij spoedmeldingen aan de meldkamer 112.
Met oog op het te houden Oktoberfest op 11 oktober, georganiseerd door de Supportersvereniging en clubhuiscommissie, is een ontheffing bij de gemeente Katwijk aangevraagd. De clubhuiscommissie wordt extra aandacht gevraagd niet te ‘schenken onder de 16’ en dit bij de tappunten / verkooppunten met bordjes extra te benadrukken.
Op het gebied van Communicatie en Multimedia wordt gemeld dat de vereniging meedoet aan ‘De Leukste Amateurclub van Nederland’. Het bestuur van K.v.v. Quick Boys wil de eventuele hoofdprijs van € 20.000 aanwenden om het clubhuis op sportpark Nieuw Zuid een rigoureuze facelift te geven en roept de leden, vrijwilligers, sponsors, supporters en overige sympathisanten van Quick Boys op om te stemmen.
Ook de stand van zaken van het Beleidsplan Communicatie wordt toegelicht. Doelstelling van dit beleidsplan is het centraliseren van de coördinatie van de communicatie binnen alle geledingen van onze vereniging. Inmiddels is een klankbordgroep vastgesteld.
Wat betreft voetbalzaken wordt gemeld dat onze vereniging op het gebied van jeugdopleiding binnenkort een samenwerkingsovereenkomst aangaat met BVO AFC Ajax. Een goede stap in de verdere professionalisering van onze jeugdopleiding. In het kader van het recent gepresenteerde VoetbalTechnisch OpleidingsPlan (VTOP) is Quick Boys een samenwerking aangegaan met Marcel Akerboom. Zoals eerder door de voorzitter is gememoreerd heeft ons eerste elftal een uitstekende start gemaakt. Hoewel we er nog lang niet zijn, straalt de flink vernieuwde selectie vertrouwen uit en heerst er een goede sfeer. Het Technisch Management is ook tevreden met datgene wat er rondom het vlaggenschip gebeurd.
Nieuw dit seizoen zijn de ballenjongens. Snelle hervattingen van de wedstrijden komen ten goede aan het spel. Wel wordt aangemerkt dat een en ander op details verbeterd kan/mag worden. Ook wordt nog een dankwoord gesproken aan de speaker van de indrukwekkende speech voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen SDC Putten. Tot slot wordt gemeld dat de selectieteams onder de 21 en 23 voortaan onder de noemer Jong Quick Boys verder gaat. Dit om meer media aandacht te schenken aan onze talenten.
Portefeuillehouder Jeugdzaken geeft aan dat alle teams zijn ingedeeld. Het kostte dit jaar heel veel moeite, maar het is uiteindelijk gelukt. Er spelen dit jaar in totaal 98 teams. Een lichte daling in vergelijking met voorgaande jaren. Vooral het aantal vrouwen en meisjes is sterk teruggelopen.
Vanuit Scheidsrechterszaken wordt gemeld dat in navolging van de voetbalteams ook de scheidsrechters in het nieuw zijn gestoken. Met de prachtige zwarte tenues vergezeld met horloges en fluitjes staan ook scheidsrechter op de kaart. De onlangs gehouden Kick-off bijeenkomst, met onder andere een lezing van Allard Lindhout, wordt nog even kort toegelicht. Een zeer geslaagde avond en zal in de toekomst vaker worden georganiseerd om de kennis en kunde van onze scheidsrechters verder te optimaliseren. Dit is hoognodig, want het aantal scheidsrechter is op Nieuw Zuid is nog onvoldoende. Helpt u/ jij onze vereniging? Immers, zonder scheidsrechters is er geen voetbal mogelijk.
Op het gebied van wedstrijdsecretariaat wordt gemeld dat de uitbreiding van een kunstgrasveld weliswaar enige lucht qua planning op trainingsgebied heeft opgeleverd, maar dat enkele teams binnenkort op een andere dag c.q. tijdstip moeten gaan trainen. De wedstrijdsecretaris geeft aan dat Quick Boys 1 binnenkort een oefenwedstrijd tegen Voorschoten ’97 speelt en op 19 oktober een bekerwedstrijd tegen UVS uit Leiden. Tot slot wordt er een lichte daling geconstateerd bij de aanmeldingen van de landenteams. Mogelijkheden om deze doelgroep aantrekkelijker te maken wordt nog nader onderzocht.
Op het gebied van Commerciële Zaken kan worden gemeld dat het “Jeugdkledingplan” breeduit in onze vereniging zijn vuurdoop heeft gehad. Zoals wellicht is opgevallen is niet alles geheel naar verwachting gegaan. Met name het verdelen van de juiste maatvoering van shirts kostte meer tijd dan vooraf gedacht. Maar over het algemeen is een en ander bij het overgrote deel van de teams in korte termijn opgelost. De verwachting is dat op korte termijn de ontbrekende tassen en pakken worden geleverd door de leverancier. Tot slot wordt het bordenplan rondom de velden 2, 3 en 4 toegelicht. Een monster van de constructie wordt aan de aanwezigen getoond.
Wat Clubhuiszaken betreft wordt er een toelichting gegeven over de organisatie van de kantine. Er is wat inventaris gekocht. Ook heeft het personeel nieuwe shirts ontvangen en is het team uitgebreid met zes nieuwe medewerkers. Binnenkort krijgen zes medewerkers de cursus “sociale hygiëne”. Op vrijdag 12 oktober wordt het evenement Oktoberfest georganiseerd. Door de aanwezigen wordt de veiligheid in de kantine besproken.
Uit de Businessclub wordt gemeld dat een beperkte uitstroom is geconstateerd van sponsoren. Ook in voetballand zijn de symptomen van de crisis voelbaar, zij het in langzaam tempo.
Op gebied van Financiële Zaken kan worden gemeld dat het boekjaar 2012-2013 is afgesloten. Tot slot wordt gemeld dat de certificaathouders die niet geïnteresseerd zijn in verlenging van de huidige certificaat de uitbetaling van de huidige obligatielening in december zal plaatsvinden.
Het overleg wordt afgesloten met een korte discussie over de totstandkoming van de “Beste speler van de wedstrijd”. Een boeiende discussie. Het overleg wordt om 21.00 uur afgesloten.