Al bijna vijftien jaar is Kelme als kledingsponsor verbonden aan Quick Boys. Het Spaanse sportmerk bestaat sinds 1963 en was in het verleden onder meer sponsor van Real Madrid. Met salesmanager Anil Bandhoe, die zelf Quick Boys benaderde voor het sponsorschap, spreken we over de geschiedenis van Kelme en de relatie met onze club. “Ik ben trots op de samenwerking.”
Bandhoe (50) ging in 2005 aan de slag bij Kelme. Al meteen kwam Quick Boys hoog op zijn lijstje te staan. “Als je werkt in deze business, moet je op de hoogte zijn wat er reilt en zeilt in de voetbalwereld. Toen ik met mijn baan begon, was Quick Boys voor mij een van de grootste clubs waar ik graag een samenwerking mee wilde aangaan. Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en toenmalig voorzitter Jaap Kuijt heb gebeld. Na een gesprek van bijna een uur vroeg hij of ik contact wilde opnemen met Dirk van Duijn en Kees van Dijk. Met hen heb ik vervolgens gesproken in de oude kantine, waarna we op het hoofdkantoor van Kelme in Alicante de positieve uitkomst beklonken.”
In Nederland is Kelme onder meer sponsor geweest bij Sparta Rotterdam en Telstar. “Inmiddels is Quick Boys de grootste club waar we momenteel mee samenwerken, al blijft het een droom om weer in (de top van) de Eredivisie terecht te komen. Daarnaast zijn we onder meer actief in de hoogste divisies van Spanje, Engeland en Portugal en groeien we hard in Azië, vooral China. Daar ligt een enorme groeimarkt voor ons en hebben we de afgelopen jaren al flinke stappen gezet. Op het gebied van teamwear willen we een nog grotere speler worden. En naast het voetbal richten we ons op basketbal, hockey en zaalvoetbal.”
Vorig jaar werd de vernieuwde Quick Boys Shop geopend in het nieuwe clubhuis. Vanuit Kelme was Bandhoe hier ook bij betrokken. “Enkele jaren geleden ben ik de eerste gesprekken gestart met het vorige bestuur, toen de plannen voor het nieuwe clubhuis vorderden. Het is nu een prachtige, laagdrempelige locatie geworden en de samenwerking met de meiden in de shop is top. Kelme en Quick Boys hebben hierin goed samengewerkt, de shop doet absoluut niet onder voor menig betaald voetbalclub. Ik ben trots op de samenwerking en denk dat de leden ook erg blij zijn met wat er nu staat. Het is echt de kers op de taart van de band die wij met Quick Boys hebben.”
Bandhoe hoopt dat Quick Boys het goede werk van de afgelopen jaren kan voortzetten. “En met elkaar kijken we alweer naar de volgende stap. Zo willen we de zichtbaarheid van Kelme en Quick Boys nog verder vergroten door de Shop ook online meer te etaleren. We blijven altijd in kansen werken en verkennen met elkaar nieuwe mogelijkheden. Ik hoop dat we dat met elkaar nog jaren kunnen doen!”
Dit delen:
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)