Nieuwe aanrijroute voor hulpdiensten gerealiseerd
Vanaf parkeerplaats Zuid kan het sportpark via een nieuw aangelegd pad bereikt worden in noodgevallen
Ruime tijd geleden is door K.v.v. Quick Boys het verzoek gedaan bij de gemeente Katwijk om een nieuwe aanrijroute op sportpark Nieuw Zuid voor hulpdiensten te realiseren. Met name bij de thuiswedstrijden van het eerste elftal is het voor hulpdiensten zeer moeilijk om via de druk bezette hoofdingang (stalling van fietsen, publiek, e.d.) snel en accuraat het sportpark te bereiken. Belangrijk hierbij is het feit dat “elke minuut telt” en juist hiervoor is het verzoek gedaan.
Na een lange voorbereidingstijd, waarin rekening is gehouden met o.a. wetgeving in het kader Natura 2000 en dit weer in relatie tot het duingebied, is dit voorjaar begonnen met de aanleg van de nieuwe aanrijroute. Deze is gesitueerd bij de zuidelijke ingang.
Vanaf parkeerplaats Zuid kunnen de hulpdiensten via een nieuw aangelegd (breed) pad direct aanrijden op de laan / weg aan de achterzijde van het hoofdgebouw. Naast deze aanrijroute heeft de gemeente Katwijk ook direct het oude asfaltpad verwijderd en vervangen door een breed natuurlijk aangelegd schelpenpad. De ingang Zuid heeft hiermee een fraaie toegang gekregen. Het een en ander wordt nog verder ingericht met hekwerken.
Vrijdag 8 april heeft de Brandweer Katwijk een testrit gehouden (zie foto) om na te gaan of de aanrijroute aan alle wensen / eisen voldoet. De testrit is naar tevredenheid verlopen.
Vooralsnog wordt de nieuwe aanrijroute gebruikt bij de thuiswedstrijden van het eerste elftal op zaterdagmiddag van 13.00 – 18.00 uur. Het een en ander wordt (nog) vastgelegd in een protocol dat onderdeel zal uitmaken van de nota “Medische Zaken, Veiligheid en Voetbal”. Deze nota kunt u vinden op de website onder “Clubinfo”.
Met deze nieuwe aanrijroute is opnieuw een actiepunt uit het hoofdstuk “Veiligheid en Supporters”, genoemd in het beleidsplan “K.v.v. Quick Boys, Eensgezind Vooruit”, gerealiseerd. Met dank aan de gemeente Katwijk betreffende de uitgevoerde werkzaamheden en de samenwerking om dit te bewerkstelligen.