Nieuwe brons sponsor – Papa’s Ambacht
Met veel enthousiasme kunnen we hierbij een nieuwe brons sponsor introduceren genaamd Papa’s Ambacht.
De foodtrucks van Ted Bierhoff verzorgen een wel heel bijzonder authentiek frietje.
Ted stelt zichzelf graag aan je voor, hij staat hier op de foto samen met Businessclub bestuursleden Stephan Barendsma en Mathijs van der Plas:
“Mijn naam is Ted Bierhoff, ik ben geboren en getogen in Noordwijkerhout, tegenwoordig woonachtig in Noordwijk.
Na mijn studie Marketing & Communicatie ben ik in de sales beland. Als ZZP’er hielp ik ondernemers met het behalen van meer omzet, het vinden van nieuwe klanten en het groeien in het algemeen. Dit ging vrij goed, maar ik kwam er na 3 jaar achter dat mijn passie daar toch niet lag. Ik geef om het contact met mensen en de vrijheid die het ZZP-leven biedt, maar kantoorwerk bleek voor mij niet weggelegd.
Ik ben erg reislustig en in plaats van in de sleur te blijven hangen ben ik op reis gegaan om daar te onderzoeken waar ik dan wel energie uithaal en tegelijkertijd mijn brood mee kan verdienen.
De horeca heeft altijd in mijn hart gezeten, de liefde voor lekker eten, drinken en het verzorgen van mijn gasten is er met de paplepel ingegoten door mijn ouders. Met name door mijn vader. Helaas is hij veel te vroeg overleden, maar gelukkig heeft hij ons zijn beste recepten nagelaten en zelfs nog leren maken op zijn sterfbed. Deze geweldige recepturen zijn terug te vinden als toppings op de ambachtelijke friet – vandaar de naam, Papa’s Ambacht – zo leeft hij voort in mij.
Daarnaast draait mijn leven van jongs af aan om sporten en bewegen. Ik kan me bijna geen sport bedenken die ik niet heb uitgeoefend. Mijn fanatisme en winnaarsmentaliteit maken me tot op de dag van vandaag een slechte verliezer, maar tegelijkertijd ook iemand die niet snel de handdoek in de ring gooit.
Je zou denken dat sporten het lekkere eten en drinken weer compenseert, maar door mijn interesse in beide ben ik er al snel achter gekomen dat dit is helaas niet is hoe het lichaam werkt. Gezonde voeding is de basis en genoeg sporten werkt ondersteunend.
Het gaat om balans, de kennis van je eigen lichaam en de dingen die je eet. Dit betekent natuurlijk niet dat je niet meer mag snacken (dit houdt niemand vol) maar het zou wel fijn zijn als snacks vers zijn en goede voedingsstoffen bevatten, in plaats van diepvriesproducten vol met e-nummers en conserveringsmiddelen.
Dit alles bracht me tot het schrijven van een businessplan voor Papa’s Ambacht. Terug naar de tijd van vóór de diepvries. Frieten zoals die oorspronkelijk in Parijs, Dinant en luik werden gemaakt. Met zorg, passie, goede olie en vooral smaakvolle, biologische aardappelen. Handgesneden, ambachtelijk bereid en dagvers. Uit onderzoek bleek dat dit is wat de gemeente Noordwijk nodig heeft. Echter was het heel moeilijk om een geschikte locatie te vinden en was de investering enorm. Om de investering laag te houden en niet afhankelijk te zijn van een bepaalde locatie moest ik kleiner gaan denken. Met behulp van mijn netwerk kwam ik tot bezinnen dat een Foodtruck de uitkomst is. Nu kan ik niet alleen Noordwijk maar heel Zuid-Holland, of zelfs heel Nederland kennis laten maken met de gouden frieten van Papa’s Ambacht.”