Kort verslag bestuursvergadering d.d. 5 januari 2010
o.a. over voetbalzaken, beleidsplan, lustrumactiviteiten…
De eerste bestuursvergadering van 2010 kon door een 2-tal bestuursleden vanwege vakantie niet worden bijgewoond. Deze vergadering zijn er 15 agendapunten besproken waarbij de verschillende bestuursportefeuilles de hoofdmoot vormen.De nieuwjaarsreceptie in de het sponsorhome heeft een grote toeloop gekend en is als zeer geanimeerd ervaren.
De portefeuille Voetbalzaken staat vanavond prominent op de agenda en dit verslag wordt hiermee dan ook begonnen. Trainer Jasper de Muijnck was voor zichzelf tot de conclusie gekomen dat zijn uitdaging na dit seizoen elders ligt. Los hiervan had het bestuur, na advies van de Technische Commissie, ook al besloten dat na dit seizoen afscheid wordt genomen van het trainersduo. Op korte termijn volgen gesprekken met een aantal kandidaat hoofdtrainers op basis van een vastgesteld profiel. In overleg met de nieuw aan te stellen hoofdtrainer zal vervolgens de technische staf worden samengesteld.
De invulling van de TC zal vanaf komend seizoen wijzigen, mede omdat Hans van der Plas aan het einde van dit seizoen gaat stoppen als TC-lid. Op korte termijn volgen ook de gesprekken met de selectiespelers om te komen tot de selectie voor het komende seizoen. Daarnaast zijn er gesprekken gepland met de “eigen kweek” jeugdspelers, worden de trainers van de senioren en jeugd geëvalueerd en worden de jeugdselecties doorgelicht. Een drukke maand voor TC en bestuurslid Martin Haasnoot.
Op 11 januari a.s. is de kick-off meeting van de project- en stuurgroep die het beleidsplan Top Quick Boys 2010-2015 gaan samenstellen.
De eerste lustrumactiviteiten dienen zich aan en wel de start met de 90 jaar jubileumreceptie op
1 februari a.s. en het Grote Verjaardagsfeest, georganiseerd door de SV op 5 februari a.s.. In het jaar 2010 worden sowieso tal van (lustrum)activiteiten georganiseerd; de lijst met evenementen is werkelijk indrukwekkend te noemen. Alle informatie over het jubileum en de daarmee samenhangende activiteiten zullen terug te vinden zijn op de website en in de speciaal uit te brengen jubileumeditie van het clubblad. En er is een fraai jubileumlogo "90 jaar QB" ontworpen. Na overleg met betrokkenen wordt mogelijk besloten om de beide "thermometers" in kantine en hal nieuwe accommodatie weg te halen en die wellicht te vervangen door een digitale thermometer die de aanstaande (lustrum)activiteiten (financieel) gaat volgen.
Een 3-tal kandidaten voor de te vormen tuchtcommissie zijn benaderd en dit geldt ook voor het benaderen van verschillende kandidaten voor de positie van voorzitter Businessclub.
De laatste hand wordt gelegd aan de lening welke nodig is om de Belastingschuld te vereffenen.
Er wordt bestuurlijk nagedacht om het verzoek te doen bij de gemeente Katwijk om ook het derde veld te vervangen door kunstgras. Er is een gemeentelijk verzoek gedaan om nabij het F-kunstgrasveld enkele door de Club van 100 gedoneerde speeltoestellen te mogen plaatsen. Voor de renovatie van het Jeugdhonk is grotendeels het noodzakelijke financieel budget geregeld middels de Gouden Gids donatie, de opbrengst uit de Hoofdklassecards en de extra opbrengst uit de Grote Clubactie.
Op niet al te lange termijn worden er mediaregels vastgesteld.
Het beroepsschrift (QB – ASWH) volgend op de uitspraak van de tuchtcommissie is ingediend. Het wachten is op de behandeling hiervan. De vereniging heeft, volgend op een eerder gedaan verzoek, nogmaals een gemeentelijke subsidie ontvangen voor de aanwezige AED apparatuur. In het kader van veiligheid worden gedurende de winterstop evaluaties gehouden met de verschillende disciplines. En de planning is om tijdens de wedstrijd Quick Boys – TOGR (27 feb. a.s.) een fictieve ontruimingsoefening te houden waarbij sowieso de steward- en BHV-groep zal worden betrokken.
Er wordt een voorstel uitgewerkt om enkele malen per jaar een zogenaamde verenigingsavond te houden waarbij slechts de kantine is geopend voor leden, vrijwilligers, supporters e.d. Tevens wordt er meer en meer behoefte gevoeld om éénmaal per jaar een vrijwilligersavond te houden waarvoor alle vrijwilligers worden uitgenodigd.
Tot slot.
Op de website onder Clubinfo zullen de komende periode alle voor de vereniging van belang zijnde statuten, reglementen, protocollen, e.d. worden geplaatst. Hiermee is al een begin gemaakt.
Houdt de website en specifiek de agenda in de gaten. Het belooft een dynamisch en druk lustrumjaar te worden.
Heeft u vragen naar aanleiding van dit kort verslag? Laat het ons weten.