Kort verslag bestuursvergadering, d.d. 11 mei 2010

Over komende evenementen, voetbaltechnische zaken en meer
In afwezigheid van een 2-tal bestuursleden (vakantie) heeft het bestuur op dinsdagavond 11 mei vergaderd. De avond (en nacht) waarop 75 jeugdleden en hun begeleiders de jaarlijkse sfeervolle “tentennacht” op sportpark Nieuw Zuid beleven.
Voorzitter Huug opent de vergadering met de opmerking dat 99 teams binnen onze vereniging met veel plezier en enthousiasme hebben gevoetbald maar dat helaas de slechte resultaten van ons eerste elftal sterk bepalend zijn geweest voor de "voetbalbeleving" op sportpark Nieuw Zuid.
Een agenda met 15 te behandelen punten en meerdere subpunten waarin alle bestuursportefeuilles de revue passeren. Wat betreft de portefeuilles de opmerking dat deze, na de laatst gehouden voorjaarsledenvergadering, zijn geactualiseerd. Tevens zijn in deze bestuursvergadering de gemandateerde zaken, gekoppeld aan de bestuursportefeuilles en/of dagelijks bestuur, besproken en vastgelegd.
Onlangs is de vereniging Quick Boys door het instituut Calibris erkend als leer(stage)bedrijf. Gezien het feit dat jaarlijks tal van scholieren / studenten stage lopen binnen onze vereniging wordt de afspraak gemaakt dat bestuurslid Ronalda Verdoes als stagecoördinator gaat fungeren. Alle stages worden vanaf nu door haar vastgelegd.
Er is een korte evaluatie van de gehouden voorjaarsledenvergadering. Middels de transparante presentatie van de begroting is voor de aanwezigen duidelijk welke inkomsten en uitgaven jaarlijks zoal worden gebudgetteerd. Er was enige onduidelijkheid betreffende de uitnodiging. Naar de mening van het bestuur hebben alle leden via email of per brief, via de website of andere berichtgeving, een uitnodiging ontvangen. Wel zal er een laagdrempelig aanbod worden gedaan om in het bezit te komen van het verslag van de vorige ledenvergadering.
De nog te houden evenementen waaronder de KNVB bekerfinales (22 mei), QB Familiedagen (25-29 mei) en de grootse Ballonfiesta (1, 2 of 3 juli) worden besproken. De vereniging gaat met deze evenementen een drukke- maar wel uitdagende maand mei tegemoet met naar verwachting veel publiek.
Vanaf 15 juni tot de eerste training (uitgezonderd de Ballonfiesta) van de selectie wordt sportpark Nieuw Zuid "op slot gedaan". Er kan dan geen gebruik worden gemaakt van kleedkamers, attributen of anderszins. De velden 2, 3 en 6 gaan vanaf eind mei in renovatie en zijn begin september weer beschikbaar.
Aan het beleidsplan wordt achter de schermen hard gewerkt door de verschillende subwerkgroepen. Nog voor het nieuwe seizoen zal de finale versie aan de leden van QB worden gepresenteerd.
Aan het einde van dit jaar wordt een algemene vrijwilligersavond georganiseerd. Een initiatief dat in principe jaarlijks zal worden gehouden.

De penningmeester en financiële commissie zijn druk doende om een eerste indruk te krijgen van het boekjaar 2009-2010, gevolgd door afronding per juli 2010. Vooralsnog ziet het ernaar uit dat er geen onverwachte tegenvallers “uit de hoge hoed” zullen komen.
Wat betreft Commerciële Zaken wordt genoemd dat er vooralsnog geen zicht is op een nieuwe jeugdsponsor; wel wordt hieraan gewerkt. In het beleidsplan zal ook de nieuwe structuur van de businessclub worden geschetst. De MultiMedia Commissie heeft een (sponsor)contract afgesloten met een nieuwe hostingpartij met o.a. als resultaat een veel snellere server. Verder zullen nog vóór het komende seizoen (nieuwe) mediaregels worden vastgesteld, die in ieder geval zullen bepalen dat alle externe perscontacten via bestuurslid Ronalda Verdoes als perscoördinator zullen moeten gaan lopen.
Wat betreft Veiligheid- en Supporterszaken worden enkele tuchtzaken genoemd evenals de afronding (veiligheidsvragen) m.b.t. wedstrijd ASWH-QB. De AED herhalingscursussen worden deze maand gehouden en melding wordt gedaan dat mogelijk de Trap supporters plannen hebben om hun statribune te vervolmaken. Aandacht is er voor de aanstaande renovatie van de Laan van Nieuw Zuid.
Voor de Steward- en BHVgroep worden een 4-tal extra porto’s beschikbaar gesteld en melding wordt gedaan van het 2e QBF Strandvoetbaltoernooi op zaterdag 26 juni.
Het is nog niet duidelijk of de naschoolse opvang van de Stichting KOK al voor het komende seizoen intrek neemt in de voorkantine. Op korte termijn dient er een werkplan gemaakt te worden om te komen tot het opknappen van het Jeugdhonk. Tevens zal op niet al te lange termijn een bouwkundige werkgroep worden samengesteld om ideeën op papier te zetten tot een interne renovatie van het clubgebouw.
Met betrekking tot Facilitaire Zaken is het belangrijk dat onze Terreincommissie versterking krijgt om de vele klussen op sportpark Nieuw Zuid blijvend te kunnen uitvoeren. De komen de weken, zal in overleg met de Terreincommissie, worden nagegaan hoe dit te realiseren.

Op zaterdag 12 juni wordt er op sportpark nog een toernooi gehouden onder auspiciën van de Dirk Kuijt Foundation. Er vindt een uitgebreide (kleding)inventarisatie plaats opdat voor het komende seizoen de juiste materialen worden besteld bij onze kledingsponsor Kelme.

Over Voetbaltechnische Zaken is in deze bestuursvergadering uitgebreid gesproken. Er is gesproken over de rol van het bestuur, TS, TC en selectie. Over de inhoud van de contracten, de samenstelling van de selectie voor komend seizoen en de keuzes daarin. Ook is er gesproken over de budgettaire (on)mogelijkheden. Daarbij is niet alleen teruggeblikt naar het afgelopen seizoen maar ook naar de afgelopen jaren en een vooruitblik gegeven welke sowieso gekoppeld zal worden aan datgene wat in het beleidsplan wordt vastgelegd. Een indringende discussie welke met open vizier en begrip voor elkaars standpunten is gevoerd. Duidelijk is wel dat er een nieuwe structuur nodig is waarbij veel meer dan in het verleden sturing gegeven kan worden aan de samenstelling van de selectie en de keuzes die daarin gemaakt zullen worden."
Het komende seizoen zal vooral de opmaat moeten zijn voor een eerste elftal dat dusdanig voetbalt dat het voor bezoekers weer leuk is om naar sportpark Nieuw Zuid te komen.

Het bestuur nodigt iedereen uit om de komende activiteiten op ons sportpark massaal en met enthousiasme te bezoeken. De vrijwilligers wordt alle succes gewenst bij de organisatie van dit alles.

Dat het vergaderen in de bestuurskamer ook mooie taferelen kent, blijkt wel uit deze foto welke is genomen tijdens de bestuursvergadering. Het onderschrift bij deze foto:
"Always look on the bright site of life".

Geef een antwoord