Verslag bestuursvergadering plus

Woensdag 30 november jl. vond de vergadering plaats van het bestuur met diverse commissiehoofden
Met de start van december nadert het echte winterseizoen. Korte dagen, vroeg donker, grotere kans op slechte weersomstandigheden en de nadering van de feestdagen. Het wel en wee van onze vereniging is na een hectische periode in wat rustiger vaarwater gekomen. Hopelijk een opmaat voor een rustgevende winterstop.

Woensdag 30 november vond de derde vergadering van het seizoen 2011-2012 plaats van het bestuur met de ‘hoofden van dienst’. Het bestuur, inclusief de hoofden van dienst was, behoudens twee hoofden van dienst welke i.v.m. legitieme redenen moesten afzeggen, met 10 leden vertegenwoordigd. De verschillende planningen van activiteiten en voortgang van werkzaamheden passeerden de revue.

Op het gebied van Algemene Zaken kan worden gemeld dat naarstig wordt gezocht naar een nieuwe vertegenwoordiger ter aanvulling van de tuchtcommissie a.g.v. het tussentijds stoppen van een van de leden van de huidige tuchtcommissie. Binnen afzienbare tijd hoopt het bestuur een nieuw lid aan te kunnen stellen. In het verlengde van het aannemen van het Statuut Waarden en Normen tijdens de laatste ledenvergadering zijn verschillende hoofden van dienst gevraagd iemand uit de onder hen ressorterende commissie(s) aan te wijzen zitting te laten nemen in de hiermee gemoeide commissie. T.a.v. de evenementenkalender staat op 10 december de 30+ avond van de SV op het programma, enkele weken later op 22 december gevolgd door de Kerstloterij. Op de laatste dag van het jaar staat de traditionele oudejaarswedstrijd tussen de jeugdcommissieleden weer op het programma. Op donderdagavond 5 januari wordt de nieuwjaarsreceptie gehouden. Op langere termijn volgen op 3 februari 2012 de supporters themafeestavond, 16 maart de, eveneens door de SV, georganiseerde Voetbalquiz en op 11 mei de veiling. De vrijwilligersavond is verzet van vrijdag 13 april naar vrijdag 20 april. Raadpleeg voor het volledig overzicht de agenda op de website. Op zaterdag 10 december zal tijdens de wedstrijd Quick Boys – Jodan Boys worden gecollecteerd door Team Bollenstreek welke zal deelnemen aan de jaarlijkse RoParun. De opbrengst van de RoParun komt volledig ten goede voor zorg aan mensen met kanker.

Ten aanzien van commerciële zaken wordt gemeld dat momenteel druk overleg wordt gevoerd met verschillende leveranciers. Het ambitieniveau van de clubhuiscommissie is erg hoog met oog op het verhogen van het rendement. Het prijsbeleid in het clubhuis wordt momenteel kritisch beschouwd. De  aanstaande prijsverhogingen m.i.v. januari 2012 zullen mogelijk prijswijzigingen in ons clubhuis noodzakelijk maken. Op zeer korte termijn wordt een besluit genomen over de invoering van een kassaregistratiesysteem op verschillende verkooppunten op ons sportpark. De nieuwe webwinkel vindt steeds meer haar plekje op ons sportpark. De verkoop verloopt naar verwachting, hoewel wordt gestreefd naar een hoger rendement en omzet. Inmiddels is een verwachtingspatroon gemaakt naar de verkoopcijfers voor komend jaar.   

De financiële commissie krijgt na een doorstart in bezetting sedert oktober steeds meer de financiële stromen inzichtelijk. Er wordt hard gewerkt met een groep van 5 personen met elk een eigen takenpakket. 

Na een uiterst drukke periode op het gebied van facilitaire zaken is het na oplevering van het evenementenplein eindelijk iets rustiger op dit gebied. De accommodatie lijkt met afronding van de vele (zelf) werkzaamheden het afgelopen jaar Topklassewaardig. Donderdag 17 november jl. werd, met allen die betrokken zijn geweest bij de facelift van ons sportpark, tijdens een bijeenkomst nog even stilgestaan bij de totstandkoming van dit megaproject.

Het zal niemand zijn ontgaan dat er momenteel erg veel gebeurt op het gebied van Voetbalzaken. Onder aanvoering van interim voorzitter TM Cees Haasnoot zijn op verschillende gebieden de kaders vastgesteld. Er worden behoorlijke stappen voorwaarts gemaakt hetgeen op velerlei gebied tot uiting komt. Het is goed te melden dat Dirk Kuijt als adviseur zeer nauw betrokken is bij onze club. Hij heeft veelvuldig (telefonisch) contact met beleidsbepalers op het gebied van voetbalzaken. Recentelijk zijn Jan Guijt en Jan-Willem van der Plas, respectievelijk in de hoedanigheid van Manager Recreatie Junioren en Manager Recreatie Senioren, tot het TM toegetreden. In de laatste nieuwsbrief is de huidige structuur van het TM uitgebreid toegelicht.        

Door toedoen van de commissie Multimedia en Communicatie konden we 25 november weer een  nieuwsbrief tegemoet zien. Een uitgebreid nieuwsbulletin waarin het wel en wee van onze vereniging aan de orde komt. Uit het aantal ‘hits’ dat door de MMC is gepeild blijkt de nieuwsbrief te voorzien in de behoeften van onze leden. Ook op het gebied van de social media kan de MMC melden dat hier binnen onze vereniging grote behoefte bestaat. Het aantal volgers op Twitter overtreft alle verwachtingen. Het Quick Boys TV team is onlangs versterkt met Martijn de Graaf. Martijn is geen onbekende voor onze club en heeft inmiddels veel ervaring opgedaan bij RTV Noord Holland en omroep Gelderland. Het Ziggo project verloopt met grote hobbels. Toch hoopt de MMC op korte termijn stappen te kunnen maken op dit gebied.

T.a.v. veiligheidszaken meldt de coördinator dat op organisatorisch gebied geen bijzonderheden te melden zijn. Er is onlangs een overleg met sv Spakenburg gehouden om informatie uit te wisselen op het gebied van hulpverlening zoals AED, EHBO en BHV. Er is gebleken dat Quick Boys in vergelijking met andere clubs de organisatiestructuur op dit gebied prima op orde heeft. Het is verheugend te kunnen melden dat de EHBO groep binnen afzienbare tijd met 5 personen wordt uitgebreid waarmee deze groep een totale omvang heeft van 18 tot 20 personen. De huidige werkwijze van de EHBO groep wordt binnen onze vereniging als zeer goed ervaren. Een compliment voor de veiligheidscommissie. Tot slot wordt gemeld dat op wedstrijddagen veelal ten onrechte gebruik wordt gemaakt van de bus parkeerplaatsen bij de ingang van ons sportpark waardoor touringcars niet kunnen parkeren op daartoe voorbestemde parkeerplekken. Naar verwachting kunnen hiervoor op korte termijn passende maatregelen tegen worden genomen.     

Om ongeveer 22.15 uur wordt de vergadering afgesloten waarbij de hoop wordt uitgesproken dat de opgaande lijn op zowel voetbal- als op organisatorisch gebied kan worden doorgetrokken. 

Geef een antwoord