Kort verslag bestuursvergadering Plus
Donderdag 16 augustus jl. vond weer de 6-wekelijkse vergadering plaats van het bestuur met diverse commissiehoofden
Nog voor het zomerreces is de laatste AB Plus vergadering gehouden; alle reden om voorafgaande aan het nieuwe seizoen de lopende zaken van de verschillende taakgebieden te bespreken.
Bij deze vergadering zijn verschillende leden (Jan Guijt, Theo de Ruijter) van het AB Plus afwezig, evenals de voorzitter. Henk Jan vertegenwoordigt vanavond de vereniging bij een bijeenkomst van de Bollenstreek-verenigingen.
De AB Plus vergadering wordt voorgezeten door vice voorzitter Cees Haasnoot.
Cees begint met de melding dat Jan van der Plas heeft besloten zijn functie als penningmeester te beëindigen. Een mededeling hieromtrent is inmiddels op de website geplaatst.
Er is intussen een commissie gevormd die de opdracht heeft om, op basis van een profielschets, nog voor de najaarsvergadering een kandidaat, inclusief de daarbij behorende administratieve randvoorwaarden, voor te dragen.
De jaarlijkse evaluatie met de Tuchtcommissie, Commissie van Beroep en Vertrouwenscommissie wordt binnenkort gepland.
Facilitair gezien zijn er tijdens de zomermaanden de nodige werkzaamheden, mede ook met hulp van vrijwilligers uitgevoerd. De opvallende Quick Boys uitingen, de aanleg van de extra stalling achter het clubgebouw en niet te vergeten de optimale aandacht die er is geweest voor de natuurgrasvelden waaronder het hoofdveld. Onlangs is nog veld 2 opnieuw ingezaaid met de hoop dat dit (slechtste) veld in het nieuwe seizoen bespeelbaar is en blijft. Ook is de voorzijde en ingang van het Jeugdhonk voorzien van straatwerk en speeltoestellen welke zijn geplaatst op rubber tegels. De strook plantsoen naast het plein dient dit najaar van nieuwe aanplant voorzien te worden. Een lekkage in de businessclub heeft de nodige schade opgeleverd; een en ander is intussen verholpen.
Voor alle bestuurs- en AB Plus leden zijn visitekaartjes gemaakt. Ook is er voor iedereen een persoonlijk emailadres …@quickboys.nl. De presentatiegids, onder auspiciën van de Supportersvereniging, wordt donderdag 30 augustus gepresenteerd. Het zogenaamde bewaarnummer, gevuld met actuele verenigingsinformatie, verschijnt half september. De voortdurende discussie met betrekking tot de aansluiting op Ziggo lijkt tot een finale afronding te komen. De kabel is intussen aangesloten en dient nog gevolgd te worden door aansluitingen op de interne netwerken.
Er wordt achter de schermen gewerkt aan een nieuwe website evenals de mogelijkheden om te komen tot het plaatsen van digitale schermen in het hoofd- en clubgebouw.
Commercieel gezien heeft de Stichting Vrienden van Quick Boys (Businessclub) een uitstekend jaar achter de rug. De nieuwe structuur, ingegeven door het beleidsplan ‘K.v.v. Quick Boys, Eensgezind Vooruit’ met account- en relatiemanagers heeft een aantoonbare positieve invloed. Intussen is de eerste succesvolle activiteit, de training met de selectie, al gehouden en staat het programma, waaronder een golfclinic, voor het komende seizoen in de steigers. Alle sponsoren hebben hun nieuwe businessclubpas, inclusief een attentie, ontvangen.
Tal van zaken met betrekking tot de portefeuille veiligheid, passeren de revue. Vrijwel alle (veiligheids)documenten zijn intussen geactualiseerd, inclusief het indienen van de wedstrijddraaiboeken bij de KNVB. Alle veiligheidsdisciplines en vrijwilligers zijn klaar voor het nieuwe seizoen. Door de gemeente en brandweer Katwijk is een onderzoek uitgevoerd naar de bezoekerscapaciteit van het sportpark, rondom het hoofdveld in het bijzonder; de definitieve- en naar verwachting positieve uitslag volgt nog. De uitslag hiervan volgt nog. Het parkeren nabij sportpark Nieuw Zuid is en blijft een problem. Door het bestuur zal een verzoek worden gedaan bij de gemeente Katwijk om de parkeerplaats Noord op zaterdag te bestemmen voor bezoekers van Nieuw Zuid. Het parkeren bij Salem is vanaf augustus eveneens aan restricties gebonden. Eén dezer dagen verschijnt er een mededeling op de website betreffende de discipline van het stallen van fietsen , scooters evenals het niet parkeren van auto’s op het plein. Dit najaar worden nabij de ingangen grote borden geplaatst met daarop de huisregels van het sportpark.
De Open Dag, geheel onder auspiciën van de SV, Sfeercommissie en QBF, wordt kort geëvalueerd en waardering wordt uitgesproken voor de organisatie. In afstemming met de SV wordt het mogelijk gemaakt om op de heenreis van een uitwedstrijd in de supportersbus een biertje te drinken. Ook in het nieuwe seizoen zal er enkele malen een overleg zijn tussen bestuur en de SV.
Het aantal teams dat in de jeugd en bij de senioren in het nieuwe seizoen gaat voetballen is vrijwel gelijk aan afgelopen seizoen. Zo zullen 21 seniorenteams gaan voetballen. Eén dezer dagen wordt de kortingsregeling voor consumpties – seniorteams – gecommuniceerd.
In dit overleg wordt de nieuwsbrief aangestipt voor de landenteams. Een positief voorbeeld van de organisatie rondom de jeugd. Door een schenking van het Ned. Elftal is de vereniging maar liefst 60 ballen rijker. Complimenten zijn er voor de vrijwilligers die in de voorbereiding op het nieuwe seizoen, voor en met name achter de schermen, zorg dragen dat iedereen kan trainen, dat er begeleiding en materialen zijn en dat er wedstrijden gespeeld kunnen worden. Een taak die ook nu weer met verve is en wordt geklaard.
Wat betreft het clubgebouw wordt opgemerkt dat het onlangs aangebrachte bord bij de zij-ingang is weggewaaid en een gevaarlijke situatie heeft opgeleverd. Het contact en afstemming met de Stichting Kok verloopt uitstekend. De tafels in het clubgebouw zijn aan vervanging toe; dit wordt in gang gezet. Op korte termijn verschijnt er een mededeling op de website betreffende de nieuwe (consumptie)prijzen in het clubgebouw. De reeds gerealiseerde aanpassingen en vernieuwingen in het clubgebouw worden de komende jaren gevolgd door een verdere upgrading.
Blijvende aandacht is er voor de schoonmaak van het clubgebouw en oude businessclub. Voor deze noodzakelijke klus zijn en blijven helpende handen nodig.
In relatie tot de geslaagde Familiedagen wordt opgemerkt dat er nog een financiële analyse volgt; dit om de inkomsten en uitgaven goed in beeld te krijgen. De berichtgeving betreffende de inning van de contributie is drie weken later en wordt deze week afgerond. Er is nog geen zicht op het afgelopen boekjaar; binnenkort wordt een eerste overzicht / indicatie verwacht. Met betrekking tot de financiële afronding cq. het bedrag dat de vereniging tegemoet mag zien betreffende de transfer van Dirk Kuijt, wordt samengewerkt met de KNVB en Fc Utrecht. Financieel is met ADO Den Haag een en ander afgerond betreffende de overgang van Martijn de Zwart, vorig jaar.
Wat betreft het voetbaltechnische deel, gerelateerd aan de seniorenselectie kan worden geconstateerd dat de organisatie en werkwijze en niet te vergeten de samenstelling van de selectie een impuls heeft gekregen.
De eerste districtsbekerwedstrijd tegen rksv Pancratius wordt overigens zaterdag 18 augustus op een later tijdstip en wel om 17.00 uur gespeeld.
Het nieuwe seizoen staat voor de deur en daarmee ook het samenspel met iedereen die betrokken is bij de vereniging. Allen, voetballend of niet voetballend, een sportief en respectvol seizoen gewenst.